Pár typů a rad, jak se chovat ke komorovým kitům
Pokud ti komory připadají náročné na používání a na údržbu,nebo pokud o ně máš zájem, ale bojíš se jich, tak zbystři a čti dál.
Nebudeme chodit kolem horké kaše, je pravda, že komory jsou dražší, náročnější na údržbu a mají svoje mouchy. Když se nad tím ale zamyslím, tak foukačky mají mouchy taky a spíš než mouchy si to můžete představit, jako spoustu malých komárů, kterých se nedá zbavit a jediné řešení na to, aby nám kiterům nepili krev, je si stejně pořídit komoru. To ale není předmětem tohoto článku.
Už je to nějaký pátek, co jezdím jen s komorovými draky, nafukovačku mám v roukou pokud učím kurzy, testuju nové kity a nebo fouká přes 15 m/s. Za těch pár let jsem zjistil pár postřehů, které nikdo nikde neříká a ani moc lidí tyto fígle nezná a nepoužívá je, což je za mě obrovksá škoda, pojďmě se tedy podívat, jak si ten kitový život zpříjemnit.
1. Komoru suším tím způsobem, že otevřu výfuk na odtokové hraně a jdu jezdit, nedělám žádné blbosti a jen nechávám křídlem proudit vzduch, v žádném případě nenechávejte kita válet na pláži, dokud samovolně neuschne, protože se vám bude zbytečně ve větru šoupat po písku a zbytečně tím stárne.
2. Při startování doporučuji využít pytlíček, který je součástí nového komorového kitu na zatížení ucha. Když to ucho zahrabete do písku, je větší šance, že se vám písek dostane do komor a švů, toho se zbavuje blbě a životnost se snižuje.
3. Při samotném startování kitu z pláže se snažte mít spíš přitažený bar, tím zamezíte silnému zaklapávání uší. Samozřejmně jde hodně o předfouknutí, zkušenosti a cit, ale doporučuji se naučit zvednout kita z pláže tak, aby ani jedno ouško neklapalo. Křídle jako takovému to sice úplně neškodí, ale zvyšuje se čance na zamotání ucha, vývazů a případně přepálení vyvazovacích šňůr vzájemně o sebe. Zároveň se kite hůř ovládá, když není plně nafouknutý vzduchem. Určitě doporučil si křídlo nejprve požádně předoufknout a to hlavně v úplně slabém a silném větru.
4. Pokud fouká slabý vítr a máte pocit, že se kite přebržďuje, tak si o pár centimetrů zatrimujte, vyrovnáte tím délku středových lajn vůči krajním a pokud křídlo není nijak rozladěné, tak to většinou vyřeší problém.
5. Ve velmi silném větru doporučuji nechat kita v plném výkonu, nebo se aspoň snažit uhranit maximální možný výkon, protože křídlo pak lépe reaguje a vy máte větší cit na baru a lépe dokážede předvídat dopředu. Samozřejmně záleží také na zkušenostech, ale i s 18tkou komoru se dá jezdit i když na vodě jezdí malé foukačky kolem 9ti metrů.
6. Při balení kitu doporučuji přehnout kita na půl a tu vrchní část ucha o pár čísel nechat přesahovat přes tu spodní. Tím docílíte, že výfuk na odtokové hraně bude více uprostřed a vzudch z křídla tak bude lépe utíkat. Pokud se ti to nepodaří, určitě na vyfukování nespěchej, protože jinak se ti budou zbytečně roztahovat švy a kite pak bude cucat vodu jak houba + nemusí být tak pevný a může ti kolabovat, ale to už je opravdu extrém.
7. Než strčím zabaleného kita do batohu, zadělám výfuk, abych na něj nemusel pak myslet. Já osobně si nedokážu představit skvělý kitovací den bez perfektné připraveného kitu. A nechápu, proč si ten výfuk nikdo nezadělá, když jede domů a radši na to pořád musí myslet než jdou na vodu.
Klidně se ozvi, pokud ti bude něco nejasné, nebo dokonce máš nějaké svoje fígle, rád se taky přiučím.
Čau, Piškot
PS: Bazarový komorový kite po zkušených kiterech vám při dobrém používání vydží s přehledem dalších 7let bez nějakých problémů. Do vzduchu se uzavřená komora dá dostat bez problému pod minutu a k tomu se dá stihnout i rychlé kafčo.