Pár tipů pro každého, kdo má nebo chce wing Flysurfer Mojo
Mrkneme se na pár tipů pro užívání wingu Flysurfer Mojo. Výběr velikosti, jak moc ho nafouknout a další užitečné rady.
1. Velikost
Výběr velikosti wingu bude závislý na hmotnosti jezdce a podmínkách, ve kterých chce jezdit. Flysurfer uvádí orientační tabulku, jaké velikosti bude potřebovat jezdec dané hmotnosti, aby pokryl naprostou většinu větru. Ne každý může mít doma 4 wingy a tak je potřeba si danou paletu velikostí přizpůsobit svým možnostem.
2. Tlak nafouknutí
Vedle nafukovacího ventilu je na každém wingu napsaný doporučený tlak pro nafouknutí. Nafouknutí na doporučený tlak zajistí dostatečnou tuhost a tvarovou stabilitu wingu. V extrémně silném větru je možné nafouknout mírně zvýšený tlak. Pokud necháš wing ležet na slunci, je nutné tlak snížit. Při zahřátí se tlak zvyšuje a hrozí tak roztržení nafouknutých částí.
3. Rukojetě
Ručky jsou na Flysurfer Mojo měkké pro pohodlný úchop. Pod nimi je navíc měkký materiál, který snižuje odírání prstů. To ocení hlavně nadšenci trávící na vodě s wingem hodně času. Pro dlouhou životnost měkké vrstvy je dobré ji po každé session opláchnout sladkou vodou, aby se z ní vymyla sůl.
4. Leash
Flysurfer Mojo obsahuje 2 různé varianty leashe. Lesh lze uchytit na pásek kolem pasu, pokud chceš mít volné ruce třeba při pádlování na prkně. Druhou variantou je uchycení na zápěstí pro rychlé opětovné získání kontroly nad wingem, což se hodí zejména při provádění různých triků.
5. Návrat k prknu
Pro návrat k prknu nebo bodydrag s prknem je ideální použít prostřední rukojeť. Wing v této poloze stabilně letí a generuje mírný tah. Lze ho tak ovládat i jednou rukou.
Pokud se wing na vodě otočí vzhůru nohama, může být náročné ho otočit zpět. Malé velikosti se dají otočit při uchopení za rukojeť na náběžné hraně a přetočením druhou rukou. Větší velikosti se budou lépe otáčet přeručkováním po náběžné hraně blíže k uchu a následým překlopením wingu s pomocí větru.
6. Ovládání wingu
Wing drž přední rukou za přední rukojeť na spíře a zadní na zadní rukojeti. Přední ruka vede a směřuje wing, a přitažením zadní ruky se zvyšuje tah wingu. Přední ruku drž vysoko pro dostatek prostoru na manipulaci s wingem.
Pokud potřebuješ rychle vypustit výkon a nechat wing vyvlát, stačí pustit zadní ruku.
V silnějším větru si můžeš posunout zadní ruku na středovou rukojeť. Sníží se tím tah na obě ruce.
V silném větru a při jízdě upwind můžeš přesunout přední ruku na horní rukojeť na náběžné hraně. Wing se naklopí více vodorovně, sníží plochu vystavenou větru a tah na ruce.
7. Okna
Oken je na wingu hned několik. Jsou rozdělena do menších segmentů pro snazší balení a snížení rizika jejich poškození v mrazu. Jednotlivé segmenty jsou umístěny tak, aby zkrz ně viděl jezdec menšího i většího vzrůstu.
Pro kontrolu prostoru za wingem stačí pouze krátké nahlédnutí skrz okno. Wing stačí pro tento účel krátce přitáhnout a posunout pokud zrovna skrz okna nevidíš.
Máš nějaké další tipy a rady, které by někomu mohly pomoci? Napiš je do komentů pod článkem a poděl se o své zkušenosti s ostatními.
Čau, Leguán